МАТЕМАТИКА, КОМПЮТЪРНИ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЕ
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Проектният подход в обучението по информатика – пример с реализация и използване на библиотека за аритметика с рационални числа


Автори:
Петя Бялмаркова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Габриела Чотова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 72-79
DOI: https://doi.org/10.54664/IPTD5141

Резюме:


Project-Based Learning (PBL) has long been a well-known and widely used constructivist teaching method in various fields, in which students learn by taking active part in real-world and personally meaningful projects. When it comes to teaching Computer Science, developing software projects is a natural implementation of this pedagogical method. In this paper, the authors share their experience of adapting a project they have used for several years in undergraduate student training to the high school course in Computer Science. Emphasis has been placed on interactive teaching methods in the classroom and the interdisciplinary connection with mathematics. The achieved results have been analysed.


Ключови думи:

didactic methods; programming; project-based approach; Computer Science; library; rational numbers; object-oriented.

Изтегляне


1103 изтегляния от 8.6.2021 г.