СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ НА БЪЛГАРСКАТА ОНОМАСТИКА
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Ассоциативная метафора в роли особого собственного имени


Автори:
Айгуль Бижкенова
Лейля Алимжанова

Страници: 369-380

Резюме:


The article deals with trademarks as a particular part of the names dictionary and the functioning of parallel nicknames on their basis, formed by means of metaphor associations. Examples from the sphere of colloquial speech of present-day motor transport users on the territory of Kazakhstan are cited as an illustrative example. Nicknames of cars are given by analogy, contiguity or sound similarity. Forming parallel names on the basis of associative metaphors is typical of many spheres of communication owing to identical and evaluative roles of names.


Ключови думи:

analogy, associative metaphor, contiguity, nickname, sound similarity

Изтегляне


657 изтегляния от 1.12.2017 г.
Изтегляния по държави
Azerbaijan  (3) / France  (1) / Portugal  (1) / Belarus  (1) / Cote D'Ivoire  (1) / Romania  (3) / Japan  (1) / United Kingdom  (24) / Kazakhstan  (28) / United States  (51) / Germany  (57) / NA (440) / Russian Federation  (22) / China  (3) / Sweden  (3) / Bulgaria  (2) / Ireland  (5) / Togo  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (7)