СПИСАНИЕ "СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗИ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Съвременно приложение на франчайзинга през погледа на класическите франчайз теории


Автори:
Искра Пантелеева Стопанска академия „Д. А. Ценов“, гр. Свищов, България
Мариела Вакинова-Петрова Стопанска академия „Д. А. Ценов“, гр. Свищов, България

Страници: 49-60

Резюме:


Franchising is one of the fastest developing forms of business which offers opportunities for quick growth and granted earnings. This article presents the classical franchise theories that address the issues related to franchising and the establishment of a franchise system. The main reasons and the possible effects for the increased application of franchise businesses by entrepreneurs are explained in this study.


Ключови думи:

franchising, resource scarcity theory, agency theory, plural organization theory, franchise system, entrepreneurship.

Изтегляне


1096 изтегляния от 7.12.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (721) / Bulgaria  (112) / Canada  (1) / China  (2) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (3) / Germany  (55) / Netherlands  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (16) / Sweden  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (49) / United States  (124)