СПИСАНИЕ "СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗИ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Корпоративна култура – конкурентоспособност през призмата на иновацията


Автори:
Яница Димитрова Университет по библиотекознание и информационни технологии, България

Страници: 82-91

Резюме:


Today’s business organization, not only to survive but to be successful, must embrace innovation as a key element of its strategy. Innovation is directly related to corporate culture, which in turn is a prerequisite for enhancing the overall competitive performance of the organization. This article examines the relationship between corporate culture, the propensity to innovate and competitiveness in the context of the Bulgarian business. The results of a nationally representative empirical survey among the 1000 companies operating in Bulgaria were used as a basis for the study.


Ключови думи:

Corporate culture, innovation, competitiveness, competitive performance, culture of innovation.

Изтегляне


1163 изтегляния от 17.7.2018 г.
Изтегляния по държави
NA (767) / Algeria  (1) / Australia  (1) / Bulgaria  (101) / China  (9) / Colombia  (1) / Cote D'Ivoire  (1) / Czech Republic  (18) / Egypt  (4) / Europe  (1) / France  (4) / Germany  (40) / India  (3) / Malaysia  (1) / Moldova, Republic of  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (7) / Senegal  (2) / Turkey  (21) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (32) / United States  (141)