СПИСАНИЕ "СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗИ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Конкурентоспособност на българското вино на международните пазари


Автори:
Деница Пеловска Русенския университет „Ангел Кънчев“, България

Страници: 143-153

Резюме:


The article presents main export markets for realization of Bulgarian wine. Attention is focused on revealing of the established trends and opportunities in these markets. The dynamic changes in exported quantities and in the size of the market shares are analyzed. Тhe main competitors of Bulgarian wine sector are established for each market individually and total for the world. Some advantages and disadvantages of the sector are established and recommendations for improving market performance are given.


Ключови думи:

Wine, Bulgarian wine sector, Competitiveness, Major competitors

Изтегляне


911 изтегляния от 23.12.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (509) / Bulgaria  (62) / Canada  (1) / China  (5) / Cote D'Ivoire  (2) / Europe  (3) / France  (4) / Germany  (43) / Norway  (2) / Portugal  (1) / Russian Federation  (16) / Serbia  (3) / Sweden  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (24) / United States  (226)