Лиценз: CC BY-NC-ND
Реферирано и индексирано в:
CEEOL
DRJI
ResearchBib
WorldCat
GIF
ROAD Directory
EJL
ESJI
SIS
Rootindexing
ICI
Списание „Педагогически алманах“ е издание на Педагогически факултет при Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“. Издава се от 1993 година. Излиза два пъти годишно.
Списанието публикува рецензирани научни статии в областта на педагогическата наука и практика. То е широкопрофилно и обхваща съвременните направления на педагогическото познание: теория на възпитанието и дидактика, управление на образованието, история на педагогиката, сравнителна педагогика, специална педагогика, социална педагогика, логопедия, предучилищна педагогика, начална училищна педагогика, училищна педагогика, педагогика на висшето образование, андрагогика, спортна педагогика, арт-педагогика и др. Списанието работи за внедряване на научен подход в практиката на институциите в системата за предучилищно и училищно образование – детски градини, училища, центрове за подкрепа на личностното развитие и специализираните обслужващи звена. То се ангажира с търсенето и създаването на ефективни технологии за преподаване и учене през целия живот.
Международната редакционна колегия на списанието одобрява за публикуване само оригинални статии, които не са изпращани или изпратени за рецензиране в други издания. Тя работи за създаването на ново поколение учени и учители-изследователи, способни своевременно да откриват и непрекъснато да развиват творческия потенциал на личността. Главният редактор и неговите сътрудници привличат авторитетни учени за оценяване на ръкописите. Членовете на Борда от анонимни и независими рецензенти се ръководят от високи критерии при „сляпото“ оценяване на представените статии. Те предлагат за публикуване статии, които се отличават със задълбочени авторски анализи на класически и съвременни педагогически теории, научно обосновани иновационни идеи, резултати от експерименти, ефективни образователни практики.
Списание „Педагогически алманах“ е адресирано към широк кръг читатели: учени, докторанти, студенти, учители, родители. То обединява усилията на всички, които се ангажират със създаването на модерна и прогресивна образователна политика.